dinsdag 22 mei 2012

Van een cliënt:

In mijn leven viel opeens zoveel samen dat ik besloot om hulp te zoeken bij een coach. Ik zat tussen verhuizingen met een kleine baby, op zoek naar werk onder vervelende familie omstandigheden. Wat had dit mij toch te vertellen? Want hoewel de economische crisis om ons heen toegeslagen is, wilde ik toch van binnen onderzoeken wat mijn eigen aandeel was in dit proces. Voor Jantien koos ik door haar werk als fotografe gecombineerd met lifecoaching. Wat een spannende combinatie vond ik dat! Zolang ik me kan herinneren verkramp ik namelijk al zodra een fototoestel zich in mijn  richting beweegt. Tuurlijk, dat is door gebrek aan zelfvertrouwen is mijn eigen conclusie. Mezelf confronteren met deze coaching leek me een uitdagend traject. Het eerste deel van de sessie bestond uit een visualisatie naar mijn innerlijk huis. Wat een toeval zo midden in de verhuizingen! Jantien begeleidde me rustig en ontspannen zodat ik me makkelijk kon openstellen voor wat komen ging. Oude pijn kwam omhoog en dat is natuurlijk altijd vervelend maar het is zo goed om hier de ruimte aan te kunnen geven. Ook heel fijn om samen met iemand als Jantien dit te kunnen delen want alleen alles op moeten lossen is echt niet nodig. En toen...na mijn emotionele beleving werd een foto genomen! 'Gatver, moet dit echt nu', dacht ik. De foto liet ze me direct zien. Mooi vond ik me niet maar ik zag wel precies zoals ik me voelde, zoals ik was op dat moment. Al die opgesmukte ijdelheid die we toch altijd zo graag zien op foto's is dat dan eigenlijk mooi?, vraag ik me af. Het leven nemen in al zijn rauwheid zonder franje is inderdaad confronterend maar zo puur! Dat vind ik eigenlijk pas echt mooi. 'Helemaal zonder franje?',  hoor ik een stemmetje piepen in mijn hoofd. Nou ja, een beetje franje is toch ook wel fijn. Door de coaching heb ik duidelijk meer inzicht gekregen in mijn huidige situatie en weet ik wat ik kan doen om hier ontspannen uit te komen. Jantien, dank je wel!

2 opmerkingen:

  1. Super, mooi verteld. En het is echt een mooie combinatie die bij jou past, Tien, coachen en fotograferen. Mijn ervaring is hetzelfde, je begeleidt rustig en prettig met ruimte voor wat er ook komen gaat. Ga zo door! <3 Steef

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder....Klinkt mij heel aantrekkelijk in de oren om op zo'n manier naar jezelf te kijken... Wat een mooie combinatie van vaardigheden/talenten Jantien :-) Groetjes, Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen