zondag 1 juli 2012

Show who you are

Het heeft even geduurd, ik kreeg weer op mijn kop van mijn IC. Schrijven, schrijven. Maar wat schrijf je als je een writersblock hebt. ; )
Ik ben bezig geweest met het bouwen aan mijn parade paard: de Workshop Show who you are! Een workshop om de werknemers die niet makkelijk zichzelf laten zien meer kracht te geven door ze inzicht, zelfvertrouwen en lef te geven. En een geweldig nieuwe profielfoto : 0
In het engels was het nota bene. Waarbij ik geweldig ben geholpen door David Mangene, hij coachte mij to speak english in confidence. (http://www.theswaggernews.com/) Check zijn blog!

Wil je je eenmanszaak echt goedlopend hebben, dan moet je van alle markten thuis zijn.
Een bedrijf heeft ook verschillende afdelingen. Afhankelijk van het soort bedrijf. Maar dat zit allemaal in een zzp-er. Moet je eens voorstellen. Je moet er in ieder geval nadenken over:

-finance
-marketing
-account
-strategie
-produktie
-directie
-pr en sales
-HR
-IT

Als zzp-er ben je het allemaal. Je kunt hier en daar wel 'outsourcen' zoals je website, je huisstijl en administratie misschien.
Bij mijn bedrijf merk ik al dat ik strategie ondergewaardeerd heb. Kan ik beter iemand opzetten. Of mezelf daar in aandacht geven. Me laten adviseren?
Finance is ook niet mijn sterke kant. En wat blijft er nog over?
Ik weet dat ik sterk ben in produktie. Sales mag wel weer een duwtje in de rug.
De It-afdeling is al helemaal niet groot.
Hoe zou het zijn als je die onderbelichte afdelingen eens naar voren shoof? Dat ze in het licht gezet worden. Door ze een workshop te bieden die de sterke kanten van de werknemers naar boven haalt. Ze zichzelf laten presenteren en dat ze zo voor hun afdeling gaan staan. Evenwicht in je bedrijf. Alle onderdelen even sterk aanwezig. Dan kan succes toch niet ver weg zijn? Ik ben hiervan overtuigd.
Heb jij zo'n bedrijf? Wat zijn dan de dingen die niet gesmeerd lopen? Waar zou eigenlijk meer aandacht naar toe mogen? Ik ben benieuwd. Ga eens bij jezelf na en wees eerlijk.
Verdient die ene afdeling niet dat beetje extra aandacht? Kunnen ze nog groeien? Door bijvoorbeeld meer zelfvertrouwen te krijgen? Wat zou dat voor je bedrijf betekenen?
Kijk op mijn website of mail me over deze workshop. Show who you are.
Als extra kado bij deze workshop wordt iedere werknemer professioneel gefotografeerd om te laten zien aan iedereen wie ze werkelijk zijn. Win win?
By the way are you interested in the english version of this workshop. Don't hesitate to contact me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten